شاعرانه

اشعار زیبا؛ دفتر بهترین شعرهایی که خوانده‌ام

شاعرانه

اشعار زیبا؛ دفتر بهترین شعرهایی که خوانده‌ام

و گه گاهی
دو خط شعری
که گویای همه چیز است و
خود ناچیز...

تو دریایی و من ماهی

شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰ ب.ظ

تو دریایی و من ماهی تنها

چه دورِ دوره این ساحل، ز دریا

 

دلم دریایی از شوق رسیدن

 شنا در آسمان، آبی پریدن

 

 کجای جنگل از بوی تو خالی است

همان جا بوی گل های خیالیست

 

در آن شب ها که می روید، گل نور

که می آید، نوای بلبل دور

 

زن چوپانیم، سر در گریبان

که می خوانم در اشکم، قصه شور

 

دلم ابر غم و یاد تو باران

بتاب ای مه به ساق سبزه زاران

 

چه میشد ابری از آغوش بود و

به چشمت شعله ای خاموش بود و

 

تو آتش بودی و من ساق افرا

به شب می سوختم تا صبح رویا

 

چه می شد ماه من مهتاب باشی

چو رویا در امیدم خواب باشی

 

به خط پنجه ام نقش تو پیدا

به لبهایم تبی بی تاب باشی...

 

محمد ابراهیم جعفری

نظرات  (۵)

این شعر فوق العاده استاد را، بانو مهسا وحدت به زیبایی روح انگیزی اجرا کرده اند...
وااای خیلی موسیقى زیبایی عاااالیی
پاسخ:
بله بسیار زیبا و دلنشین هست...

من اصلا منظورشو متوجه نمیشم. اگه کسی باشه بهم بگه تفسیر این شعر و از کجا پیداکنم ممنون میشم

پاسخ:
کجاش اینقدر مبهمه؟!

راست میگه دیگه همش مبهمه. مثلا اونجا که میگه کجای جنگل از بوی تو خالی، همان جا بوی گلهای خیالی. منظور از گلهی خیالی چیه؟

@اصغر

تمامی مادیات/ تمامی بازیهای دنیوی / تمامی زرق و برق الکی اینها گلهای خیالی هستند همونجایی هم پیدا می شن که بوی اون گل اصلی دیگه نیس بنابراین میگه توهمه جای جنگل هستی .. کچای چنگل از بوی تو خالیست؟ بعد خودش جواب میده اونجا که بوی تو نیس بوی گلهای خیالی و واهی و پوچه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی